Saturday, 22 September 2007

အေတြးလြန္ ဝတၱဳ


အခ်ိန္သည္ကား ခရစ္ႏွစ္ ၂၁၅၅ မတ္လ ၁၇ ရက္။

လမ္းမၾကီး တစ္ေလ်ာက္လံုး တိတ္ဆိတ္ ျင္ိမ္သက္လို့ ေနသည္။ မ်က္စိတစ္မွိတ္အတြင္းမွာပင္ မိန္းကေလးတစ္ဦး ဝုန္းခနဲ ေရာက္ခ်လာသည္။ သူမစီးလာေသာယဥ္ပ်ံမွာလဲ ရုတ္ခ်ည္း ပင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့သည္။


သူမကား မူလတန္းေက်ာင္းသူအရြယ္ မိန္းကေလးတဦး။ နာမည္က ဆူဆန္။
သူမ၏သူငယ္ခ်င္းထံသို ့အေရးၾကီး ေတြ ့ရွိခ်က္တစ္ခုကုိ ေဖာက္သည္ခ်ရန္ ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ျခံတံခါး ဝအနားေရာက္လာေတာ့ “ဘယ္သူပါလဲ၊ ဘယ္သူနဲ ေတြ ့ ခ်င္ပါသလဲ ” ဟုအသံတစ္ခု တံခါးဝမွ ထြက္ေပၚလာသည္။ “တြမ္ရဲ ့သူငယ္ခ်င္း ဆူဆန္ပါရွင္” ဟုေျပာလိုက္ျပီးခ်င္း ျခံတံခါးမွာ အလုိေလ်ာက္ ပြင့္သြားသည္။
အခန္းတစ္ခန္းထဲတြင္ အလုပ္ရႈပ္္ေနပံုေပၚေသာ တြမ္ကုိသူမေတြ့လိုက္ရသည္။ “ေဟ့တြမ္။ ငါအေရးၾကီး ေျပာစရာရွိလုိ့။ ငါ့အဖိုးက တစ္ခါေျပာဖူးတယ္ သူ ့အဖိုးလက္ထက္က ဆုိရင္ ပံုျပင္ေတြက စာအုပ္ေတြေပၚမွာ ပံုႏွိပ္ထားၾကတယ္တဲ့ ။ အခု ငါ့အဖုိး ေပးလိုက္လို့ အဲဒီပံုျပင္ စာအုပ္တစ္အုပ္ ရလာခဲ့ျပီ။ ” ဟုေျပာရင္း ပစၥည္းတစ္ခုကို ထုတ္ျပသည္။ သူတို ့ႏွစ္ဦး စာရြက္ ေတြကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာ လွန္ၾကည့္ေနၾကသည္။ အဝါေရာင္သန္းေနျပီး ကၽြတ္ ဆတ္ေနေသာ စာရြက္ေပၚမွ ရုပ္ေသေနေသာ ရုပ္ပံုမ်ားကို ထူးဆန္းစြာၾကည့္ေနၾကသည္။ မထူးဆန္းပဲေနရိုးလား။ သူတို့ ဖတ္ေနက် ပံုျပင္စာအုပ္မ်ားမွ လႈပ္ရွားေနေသာ ဇာတ္ေကာင္မ်ားႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ေတာ့ ထူးဆန္းသေပါ့။ ေရးထားသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကလညး္ ထူးဆန္းခ်င္စရာပင္။ “ေက်ာင္း”အေၾကာင္း။

“ေက်ာင္းအေၾကာင္းကုိ ဘာလို့မ်ား ေရးၾကီးခြင္က်ယ္ လုပ္ျပီး ထည့္ေရးေနရတာလဲမသိဘူး” တြမ္က မ်က္လံုးအဝို္င္းသားႏွင့္ ေမးလုိက္ေတာ့ “လြန္ခဲ့ တဲ့ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ေက်ာင္းက အခုနဲ့မွ မတူပဲဟ။ သူတု့ိမွာက ဆရာဆိုတာ ရွိတယ္။ ဆရာရွိတာ မဆန္းေပမဲ့ သူတို့ဆရာက ရိုးရုိးဆရာမဟုတ္ဘူးဟ၊ “လူ”ဆရာၾကီး တစ္ေယာက္ဟဲ့” ဟု ဆူဆန္က ဆရာမၾကီးပံုဖမ္းကာ ေျပာလိုက္သည္။ တြမ္က လဲစိတ္ဝင္တစား။ “လူတစ္ေယာက္က ဘယ္ႏွယ့္လို့ ဆရာျဖစ္ႏုိင္မွာတုန္းဟ ၾကံၾကီးစည္ရာ။ ” “ေနာက္ျပီးေတာ့ ငါကေတာ့ သူစိမ္းတစ္ေယာက္ကို ကုိယ့္အိမ္ကုိေခၚသင္ရမွာ ….. ေတြးေတာင္မေတြးမိဘူး” ဟုမယံုသကၤာ အသံျဖင့္ ျပန္ေျပာသည္။ အဲဒီမွ ဆူဆန္က “ မသိဘဲနဲ့ ေလွ်ာက္ေျပာမေနနဲ့ တြမ္၊ သူတို့ ဆရာေတြက အိမ္မွာ မဟုတ္ဘူးဟ။ သူတို့မွာ သီးသီးျခားျခား အေဆာက္အဦး တစ္ခုရွိတယ္။ ျပီးေတာ့ ကေလးေတြအားလံုးက အဲဒီေနရာကို လာၾကတယ္။ စာသင္ၾကတယ္ေလ” ဆူဆန္က ရွင္းျပေနသည္။

“ ဒါဆိုရင္ ကေလးေတြ အကုန္လံုးက ဘာသာရပ္တူတူေတြကုိ သင္ၾက ရတာေပါ့ ဟုတ္လားဆူဆန္။” ဟု ျပန္ေမးခြန္းထုတ္သည္။ ဆူဆန္က “ အသက္တူတူဆုိရင္ ဘာသာတူတူ သင္ၾကတာေပါ့။ သိခ်င္ရင္ ဆက္ဖတ္ပါတြမ္ရာ။ စကားမမ်ားစမ္းပါနဲ့ ” ဟုဆိုကာ ေနာက္စာမ်က္ႏွာကို လွန္လိုက္သည္။ “ ငါ့အေမေျပာဖူးတယ္ဟ။ မိန္းကေလး ေယာက်္ားေလး တစ္ဦးစီရဲ ့ သင္ယူႏုိင္မႈ အေျခအေနနဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားေတြကို လိုက္ျပီး ဆရာဆိုတာ တီထြင္ရတာတဲ့။ ျပီးေတာ့ နင္ဆိုရင္လဲ နင့္မိဘက လိုက္ဖက္တဲ့ဆရာကို သီးသန့္ ဝယ္ ဆင္ထားတာပဲမဟုတ္လား” ဟု ရွည္လ်ား စြာ အတြန့္တက္လုိက္သည္။ “ နင္ဆက္မဖတ္ခ်င္ မဖတ္နဲ့ေတာ့ဟာ” “သူတို့တုန္းက အခုလိုမွ မတူပဲနဲ့” ဟုဆူဆန္က ျပန္ေအာ္လုိက္သည္။ အဲဒီေတာ့မွ တြမ္က “ ငါမဖတ္ခ်င္ဘူးလို့လဲ မေျပာခဲ့ပါဘူး” ဟု လ်င္ျမန္စြာျပန္ေျဖသည္။

သူမဖတ္ရမွာေတာ့စုိးသည္။ ေရွးေရွးက ေက်ာင္း အေၾကာင္းကုိေတာ့ သူေတာ္ေတာ္စိတ္ဝင္စားသြားသည္။ အေၾကာင္းအရာမ်ားကေတာ့ ရယ္ခ်င္စရာ။ လူကစာသင္ သတဲ့ေလ။ ျပီးေတာ့ ကေလးေတြအကုန္က တူတူ စာသင္ၾကရသတဲ့။ အင္းေလ ေပ်ာ္စရာေတာ့ ေကာင္းမွာပဲ။ သူတစ္ကုိယ္ထဲေတြးေနမိသည္။
သူတို့ႏွစ္ေယာက္စာအုပ္ဖတ္ေနရင္ တစ္ဝက္မက်ိဳးေသးခင္မွာပင္ တြမ္၏အေမက ေခၚသည္။ “ သားေရ ေက်ာင္းခ်ိန္ေရာက္ျပီ။ ဆူဆန္လဲ ေက်ာင္းခ်ိန္မဟုတ္လားကြယ္။ ျပန္ေတာ့ေလ သမီးေလး။”

ဆူဆန္က ဖုန္တက္ေနေသာ စာအုပ္ၾကီးကုိမျပီး အိမ္ျပန္ရန္ ျပင္သည္။ တြမ္ကေတာ့ စာသင္ရန္ အခန္းဆီသို့ ေလွ်ာက္သြားသည္။ တြမ္၏ အခန္းႏွင့္ ကပ္လွ်ပ္ ရွိေသာ အခန္း။ ျပီးေတာ့ သူ ့အေမ ဝယ္ေပးထားေသာဆရာ။ ဟုိေရွးေခတ္က လူဆရာႏွင့္ေတာ့ ကြာသည္။ သူ ့ဆရာက “ စက္ ” ဆရာ။ စေနတနၤဂေႏြမွလဲြ ျပီးက်န္ရက္မ်ားအားလံုး ဒီအခ်ိန္ဆုိရင္ စာသင္ရသည္။ သူ ့ေရွ ့မွလင္းလာေသာ တီဗီြဖန္သားျပင္ ေၾကာင့္ တြမ္၏အေတြးမ်ား ရပ္သြားခဲ့ရသည္။ “ ဒီေန့ သင္မွာကေတာ့ အပုိင္းဂဏန္းမ်ားေပါင္းနည္းျဖစ္ပါတယ္ ” ဟူေသာ ေန့တုိင္းၾကားေနက် ရုိးအီေနသည့္ အသံၾကီး။ “ မေန့က ေပးလုိက္တဲ့ အိမ္စာကုိ memory card အေပါက္ထဲကို ထည့္ပါ” ဟုလဲ ထုိ စက္ ဆရာက ဆက္ေျပာေနသည္။ သူ လုပ္ေနက်အတို္င္း ထုိးထည့္လိုက္ျပီး ဆက္ေတြးေနသည္က ……. ေရွးကဆိုလွ်င္ အရြယ္တူ ကေလးမ်ား တစုတစည္းတည္း။ ရီၾကေမာၾက၊ ေပ်ာ္ၾကပါးၾကႏွင့္ ။ စာသင္ေတာ့လည္း အတူတူ။ အိမ္ျပန္ေတာ့လည္းအတူတူ။ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ အိမ္စာလဲကူ ရွင္းျပႏုိ္င္သည္မဟုတ္ေလာ။ ဆရာမ်ားကလဲ လူေတြဆုိေတာ……. ဟု ေတြးေနစဥ္ စက္ဆရာက “ ၁/၄ နဲ့ ၁/၈ ပုိ္င္းေပါင္းရင္ ..” ဟု ပ်င္းစရာသခၤန္းစာၾကီးကုိ ဆက္ေဆြးေႏြးေနျပန္သည္။

“ တီဗီြၾကီး ဖြင့္ျပီးဘာလုပ္ေနတာလဲ ကြ.. ” ေယာက်္ားၾကီးတစ္ေယာက္အသံ။ ထို စက္ဆရာ၏ အသံမဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာသည္။ အသံကေတာ့ အေတာ္ ရင္းႏွီးေနသေယာင္။ ဒါဆို တြမ္၏ အေဖလား… အေျဖကေတာ့ “ မဟုတ္ပါ” ။
ကၽြန္ေတာ့္အေဖ။ ေရွ ့တည့္တည့္တြင္လဲ ထပ္တလဲလဲ ၾကည့္ေနက် “I, Robot ” ကားပြင့္လွ်က္ရွိေနသည္။ “ မိုးခ်ဳပ္ေနျပီ အိပ္ေတာ့ ” ဟု အေဖက ေျပာသြားသျဖင့္ ဒီဗီြဒီ စက္ကို ပိတ္ျပီး အခန္းထဲ ဝင္အိပ္ဖုိ့ျပင္သည္။
နားထဲမွာေတာ့ စက္ဆရာ၏ “ ၁/၄ နဲ့ ၁/၈ ပုိ္င္းေပါင္းရင္ ..” ဟု ပ်င္းစရာသခၤန္းစာၾကီး အသံကုိ သာၾကားေယာင္ေနသည္။

လက္စသတ္ေတာ့ ငါအိပ္မက္ မက္ေနတာပါလား………..

2 comments:

Anonymous said...

က်ေနာ္ ထင္တာကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္ေရာက္ရင္ ေလယဥ္ေရာ၊ ေက်ာင္းေကာ ရွိခ်င္မွ ရွိႏုိင္ေတာ့မယ္။ အြန္လိုင္းနဲ႔ပဲ လူေတြက ခရီးသြားၾကေတာ့မယ္။ Google Earth ရဲ့ အျမင့္ဆံုး အဆင့္အျဖစ္ ေျမပံုထဲမွာ လူကိုယ္တိုင္ သြားႏုိင္တဲ့ Program ေတြ ေပၚလာႏုိင္တယ္။ ေက်ာင္းအေနနဲ႔က ကိုယ့္ဟာကုိယ္ ၀င္ေလ့လာႏုိင္တဲ့ Free website ေတြပဲ ရွိႏုိင္ေတာ့မယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အခုေတာင္ Social Democracy အရ Free Education ေတြ ေပးေနၿပီျဖစ္လုိ႔ အဲဒီလို ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္လာ ႏုိင္တယ္လို႔ ယူဆႏုိင္ဖြယ္ရာ ရွိတယ္။

min said...

ကို ပန့္ ေျပာပံုဆိုရင္ ေနာက္ ႏွစ္ ၁၅၀ ေလာက္္ဆုိရင္ teleportation ၾကီးပါ ေပၚလာမွာေပါ့... မေျပာတတ္ေတာ့ဘူး. ထိုင္ေနရင္းနဲ့ ဟုိအိမ္ဒီအိမ္ ေလွ်ာက္သြားလို့ရရင္ေတာ့ အေကာင္းသား... ဘာယဥ္ပ်ံမွလဲ စီးစရာမလိုဘူး.. ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ .. ကြန္မန့္အတြက္ ေက်းဇူးပါ.